vrijdag 23 november 2012

Tips: Haar snel laten groeien

De meeste meisjes willen vanaf kleins af aan maar één ding, lang haar. De meeste meisjes denken soms een verfrissend nieuw kapsel nodig te hebben en er vervolgens om janken. Dat gebeurde ook bij mij. Inmiddels is mijn haar alweer enorm aangegroeid en ben ik weer blij met mijn gezonde lange haar.

Nou zijn er verschillende dingen hoe je dit zou kunnen versnellen. Vitamine pillen, haar maskers, haarsprays etc. Het belangrijkste wat ik denk dat je moet doen om je haar zo snel en mooi mogelijk te laten groeien is: eten. En dan heb ik het vooral over proteïnes. Zodra je deze te weinig binnen krijgt, word je haar droog en groeit het minder snel.

Proteïne zit in vlees, vis, eieren  kaas, linzen, bonen, melk en sojamelk. Nou heb je al gauw de neiging als je in de spiegel naar je haar kijkt op momenten dat het niet zit, alleen nog maar deze proteïne rijke producten te eten, maar dat is dus iets wat je echt niet moet doen. Eet niet elke de avond vis of vlees, een dagje zonder vlees niet alleen goed voor je eigen lichaam, maar ook voor het milieu, het produceren van een stuk vlees kost enorm veel energie. Voor je eigen lichaam is het belangrijk dat je een balans vind, dus probeer bij het ontbijt een glas melk te drinken, bij de lunch kaas op brood te doen en bij het avondeten vis, vlees of bonen te nemen. Maar sla hier niet in door, teveel is nooit goed.

Daarnaast is het belangrijk dat je veel vitamine B binnen krijgt. Daar heb je speciale vitamine pillen voor maar naar mijn mening kun je beter zo veel mogelijk vitamine via gewoon en gezond eten binnen krijgen.

Vitamine B zit in:

- Noten en gedroogd fruit
- Avocado
- Pindakaas
- Volkorenbrood
- Vis
- Vlees
- Broccoli
- Eieren
- Melk



Geen opmerkingen:

Een reactie posten